İSTANBUL BİSİKLET TURLARI

BİSİKLETLİ TURLAR İÇİN GENEL BİLGİLER:

• TURLAR EN AZ 2 KİŞİ İLE YAPILIR, TEK KİŞİ TURLAR VE 2 KİŞİDEN FAZLA OLAN TURLAR İÇİN AYRICA FİYAT SORUNUZ.
  • Tur rezervasyonlarınızı internet sayfamızda bulunan linklerden ulaşacağınız ödeme kanalları ile yapabileceğiniz gibi Reviva Turizm’in banka hesabına havale de yapabilirsiniz.
  • Tura başlamadan 24 saat öncesine kadar iptallerinizde ücret iadesi yapılır.
  • 24 Saatten sonra ücret iadesi %50 olarak yapılır.

DAHİL OLANLAR:

• Rehber Hizmeti
  • Bisiklet ve Kask Kirası
  • Şişe Su

ÖNEMLİ BİLGİLER:

Yanınıza ne almalısınız:

• Güneş gözlüğü veya bisiklet gözlüğü.
  • Rahat spor ayakkabı

İstanbul’u Bisikletle Keşfedelim!

İstanbul’un sahip olduğu kültürel mirasıyla, asırlara ve de çağlara hitap eden, dünyanın en otantik şehri olduğunu bir kere daha yaşayarak anlamaya ne dersiniz.  Standart İstanbul şehir turlarından farklı, daha çok yeri daha kısa zamanda görmeyi sağlayacak, enerji dolu harika bir önerimiz var bunun için. İstanbul’u bisikletle turlamak.

Bu güzel şehri bisikletle gezmek onun saklı güzelliklerini keşfetmenin ve sokak lezzetlerinin tadını çıkarmanın en iyi ve en eğlenceli yolu ve bu keyfi size de yaşatmak istiyoruz. Sizler için en güvenli ve en Profesyonel turist rehberi eşliğinde, bisiklet için en uygun yollardan, emniyetli bir şekilde turlarımızı gerçekleştiriyoruz.

İşte tercihinize sunduğumuz en heyecan verici tur alternatifleri. Ayrıca ilginize göre farklı rotalar da talep edebilirsiniz.

İSTANBUL TARİHİ YARIMADA BİSİKLET TURU
3 SAAT – 225 TL (KİŞİ BAŞI)

Bu dur her Pazar günü saat 10:00’da Galata’dan başlayarak yapılır.

ROTA:

• Galata’dan yola çıkıp Karaköy’e iniyoruz, Glata Köprüsü’nü geçtikten sonra, Eminönü’nden, Sirkeci’ye ve Gülhane Parkı’na varıyoruz. Parkın içerisinde biraz serbest zaman geçirip fotoğraf çekiyoruz. Sonra Sultanahmet Meydanı’na varıyoruz. Burada isteyenler ekmek arası köftesini aldıktan sonra Hipodrom’daki banklarda köftelerimizi yiyebiliriz. Tabi Sultanahmet meydanına gelmişken Ayasofya, Topkapı Sarayı, Sultanahmet Camii ve Hipodrom’u etrafından da olsa geziyoruz. Bu esnada rehberiniz tarihi eserler hakkında sizleri bilgilendiriyor.
  • Turumuza Çemberlitaş, Kapalı Çarşı ve Beyazıt Meydanından devam ediyoruz ve Süleymaniye Camii’ne varıyoruz. Burada bir mola daha veriyoruz, Cami ve çevresi hakkında rehberimiz sizi bilgilendiriyor. Kanuni Sultan Süleyman ve Hürrem Sultan Türbelerini görüp, Süleymaniye Camii’nin avlusundan muhteşem İstanbul manzarasının tadını çıkarıyoruz, fotoğraf çekmek tabi ki kaçınılmaz olduğu için serbest.

Daha sonra İstanbul’un en eski mahallelerinden olan Süleymaniye’de ve Vefa’da turumuza devam ediyoruz. Buralara kadar gelmişken Vefa’da bir boza molası vermeyelim mi? Molamızdan sonra yine mahallenin sokaklarında ilerliyoruz. Haliç’i Metro Köprüsü’nden geçip ve tarihi yarımadanın muhteşem manzarasını görebileceğiniz Karaköy sahiline varıyoruz. Turumuzun sonunda ise dünyanın en eski ikinci tünel metrosu ile Taksim Tünel Meydanı’na geri dönüyoruz.

YEDİTEPE İSTANBUL BİSİKLET TURU

ÖZET

Roma gibi İstanbul da yedi tepe üzerine kurulmuş olan bir şehir. Zaten İstanbul şehir modelini Roma’dan almış ve Bizans zamanında Doğu Roma olarak hüküm sürmüş.

Tamamı surlar içinde kalan bölgede yer alan yedi tepe ve her tepenin üzerinde anıtsal dini yapılar (Bizans döneminde kiliseler, Osmanlı döneminde imparatorluk camileri) bulunuyordu.

ROTA:

• I – İlk tepe Bizans antik kentinin kurulduğu Sarayburnu’ndan başlar ve Ayasofya, Sultan Ahmet Camii ve Topkapı Sarayı’nın bulunduğu alanın tamamına yayılır.
  • II – İkinci tepede Nuruosmaniye Camii, Kapalıçarşı ve Konstantin Sütunu bulunur.
  • III – Üçüncü tepe şu anda İstanbul Üniversitesi’nin ana binaları, güneyde II. Bayezid Camii ve kuzeyde Süleymaniye Camiinin bulunduğu alandır.
  • IV – Dördüncü tepe Havariler Kilisesi’nin ve ardından Fatih Camii’nin tepedir.
  • V – Beşinci tepede Yavuz Sultan Selim Camii bulunmaktadır.
  • VI – Altıncı tepede Edirnekapı ve Ayvansaray mahalleleri var.

VII – Yedinci tepe, Bizans döneminde Xērolophos veya “kuru tepe” olarak bilinen Kocamustafapaşa mahallesidir ve Aksaray’dan Theodosius Surları ve Marmara’ya kadar uzanır. Bu bölgede Topkapı, Aksaray ve Yedikule’de bir üçgenin köşeleri gibi dizilmiştir.

KITALAR ARASI BİSİKLET TURU

ÖZET

Bisikletle kıtadan kıtaya geçmek, Asya’da ve Avrupa’da aynı saat içerisinde pedal çevirmek nasıl, kulağa hoş geliyor değil mi? Biz bu turdan çok keyif alıyoruz size de bu keyfi garanti ediyoruz.

ROTA:

• “İki tekerlek iki kıta” deyip bisikletlerimizin bulunduğu Galata’daki Reviva Turizm ofisinden turumuza başlıyoruz. Galata kulesinin dibinde bir tur öncesi fotoğrafı çekiyoruz ilk olarak ve sonra Karaköy’e inip Kadıköy vapurunu yakalıyoruz.
  • Kadıköy’e varınca sahilden Moda’ya devam ediyoruz, Fenerbahçe ve Kalamış Marina’ya varıyoruz. Kadıköy sahilinden Kalamış Marina’ya kadar kesintisiz güvenli bir bisiklet yolu var. Kalamış Marina’ya varınca biraz dinlenip denizin ve marinanın keyfini çıkarabiliriz burada. İsterseniz, tempomuz ve enerjimiz yerinde ise Bostancı sahiline doğru devam edebiliriz buradan.
  • Dönüşte yine aynı güzel yollardan geçip Kadıköy sahiline varıp Karaköy vapurunu yakalıyoruz. Karaköy’den Galata’ya çıkmak zor gelir derseniz tünelden İstiklal caddesine çıkabiliriz.
  • Tünel Meydanında tur sonrası fotoğrafımızı çekip bisikletlerimizi teslim ettikten sonra vedalaşıyoruz.

BOĞAZİÇİ BİSİKLET TURU
5-6 SAAT - 400 TL (KİŞİ BAŞI)

ÖZET

İstanbul Boğaz’ının güzelliklerini kısa süre içerisinde görmek ve İstanbul’un neden bu kadar eşsiz ve sevenleri için adeta bir bağımlılık haline geldiğini anlamak için bisikletle Boğaz’ı dolaşmak en iyi seçenek.

ROTA:

• Turumuza Galata’daki Reviva Turizm ofisinden bisikletlerimizi, kasklarımızı ve gerekli diğer ekipmanlarımızı alıyoruz. Hazır Galata’ya gelmişken Galata kulesinin yanında bir fotoğraf çekip turumuza başlıyoruz.
  • Karaköy’den sonra Dolmabahçe, Beşiktaş ve Ortaköy’ü (Ortaköy’de dönüşte mola verip kumpir yiyeceğiz), geçip Kuruçeşme ve Arnavutköy’den sonra Bebek’e varıyoruz. Bebek parkında üç beş tur atıp kısa bir mola veriyoruz. Daha önümüzde Rumelihisarı, Baltalimanı, Emirgan, İstinye, Yeniköy, Tarabya, Kireçburnu ve Sarıyer var. Neredeyse boğazın sonuna Karadeniz kıyılarına varıyoruz. Bizce Sarıyer’den dönmek en iyisi. Çünkü bu parkur uzun olduğu için dönüşü bisiklete çok binmeyenler için yorucu olabilir. Yeniköy’de bisikletli dostu harika kafeler var. Bu nedenle Yeniköy dönüş yolunda mola vermek için en uygun semtlerden biri, isterseniz başka bir yerde de durabiliriz, mesela Kireç Burnu.
  • Kumpir sözümüz vardı değil mi? O zaman Ortaköy’e kadar durmak yok. Ortaköy’e varınca bisikletlerimizi bağlayıp kumpir siparişlerimizi veriyoruz. Kumpirlerimizi yedikten sonra Ortaköy’ün harika manzarasının tadını çıkarıyoruz. Fotoğraf, tabii ki.
  • Ortaköy’den sonra yine tempomuzu yakalyıp Karaköy’e varıyoruz. İyi ki Sultan Abdülaziz 1869’da Tünel’in yapımına izin vermiş. Artık bu uzun Boğaz turundan sonra dünyanın ikinc en eski metrosunun keyfini yaşamak en doğal hakkımız olmalı.
  • Tünel’le Tünel Meydanına vardıktan sonra, hep birlikte bir tur sonrası fotoğraf çekip bisikletlerimizi teslim ettikten sonra vedalaşıyoruz.

ADALAR BİSİKLET TURU – BÜYÜKADA (PRİNKOPO)

ÖZET

Büyükada, Heybeliada, Burgazada, Kınalıada en büyük dört adası olmak üzere Adalar 9 ayrı adadan oluşan İstanbul’un Maramara Denizindeki bir ilçesi. Diğer beş adanın isimleri ise Sedef Adası, Yassıada, Sivriada, Kaşık Adası ve Tavşan Adası’dır.

ROTA:

• Adalar İstanbul şehir merkezinden günübirlik geziler için güzel seçeneklerden birdir. Buna Adalara vapurla ulaşımın kolaylığı ve ferahlığının yanı sıra Adalar’daki muhteşem evlerin ve sokakların güzelliğinin katkısı büyüktür. Sakin sokakları, sahilleri, yolları, “tepeleri” ve ağaçlık alanları ile Adalar bisikletle dolaşmak hem bir Adalarda yaşayanların günlük ulaşım ihtiyacını karşılamak için bir tercih hem de Adaları ziyarete gelenler için keyifli bir aktivite imkanı sunuyor. Zaten adalarda motorlu taşıtlara izin yok, yani bisikletten başka bir seçeneğimiz de pek yok arkadaşlarJ
  • Bisikletlerimizle Kabataş’a kadar sürüyoruz ve Büyükada vapurunu yakalıyoruz. Vapurdaki seyahatimiz süresince, çay kahve eşliğinde rehberimizle İstanbul hakkında sohbet ediyoruz.
  • Büyükada’ya vardığımızda ilk önce iskeleye yakın ada sokaklarını turluyoruz. Sonra sıkı bir motivasyonlara adanın eğimli yollarından Lunapark Meydanına varıyoruz. Meydana vardıktan sonra önce Avrupa’nın en büyük ahşap binası olan Rum Yetimhanesine doğru pedallıyoruz önce. Yıllardır bürokratik ve siyasi nedenlerle bakımsız kalan bu binanın hikayesini rehberimizden dinledikten sonra Aya Yorgi Kilisesine doğru yol alıyoruz.
  • Aya Yorgi kilisesinin Müslüman ve Hristiyan bütün toplumlar için özel bir yeri var. Özellikle 23 Nisan ve 24 Eylül’de ziyaretçi akınına uğruyor Aya Yorgi. Kilisenin mazisini ve klişeyle bölge ile ilişkilendirilen inanışları rehberimizden dinledikten sonra ve Kilisenin bulunduğu tepenin harika manzarasını seyrettikten sonra tekrar sahile doğru iniyoruz, ama bu sefer ağaçlıklı başka güzel bir yoldan.
  • Ada etrafındaki turumuzu tamamlayıp iskeleye varıyoruz. Günün yorgunluğunu vapurda çay simit yaparak atmak en iyisi ama adanın dondurmalarının ya da lokma tatlılarının tadına bakmak da iyi bir tercih olabilir.
  • Karaköy’e vardıktan sonra bisikletlerimiz teslim ediyor ve bir sonraki turda buluşmak için vedalaşıyoruz.